>

tankar om knät

nu idag den 22 februari är det exakt 2 månader sedan jag fick ett nytt korsband i höger knä. jag har haft tur, en jävla tur under hela denna tid samt operationen. har sluppit att ha komplikationer och smärtor. (okej, klart man hade ont första veckan och några nätter då och då men ingen fara!!)

jag släppte kryckorna efter 10 dagar inomhus och efter 3 veckor utomhus pga snön och isen. så fort jag släppte kryckorna så kände jag att det "läkte" snabbare. även fast jag hoppade på kryckor och åt tradulan så var det inte mkt som stoppade mig. jag kunde ändå ha nyårsfest hemma hos mig, jag kunde klara av att vara på fester utan att dricka en droppe, jag kunde så småningom köra bilen osv...
tabletterna slutade jag med helt och hållet efter 10 dagar typ. men det värsta och traumatiska av allt var dessa jävla sprutor (som jag typ har förträngt idag). fy fan vilka ångest-laddade kvällar jag hade. aldrig mer!!!

sjukgymnastik hos anne varje vecka sen operationen. i början kunde man knappt böja eller sträcka knät men nu så är det inga problem. även svullnaden i knät har lagt sig och det bästa av allt, jag haltar inte =)
för varje vecka som gått så har det gått bättre och bättre tack vare vilja, bra läk-kött & tålamod!!!

imorgon ska jag till anne, har inte vart där på två veckor för då har jag istället hållt igång med knä-gruppen (cirkel-träning för knäopererade). jag hoppas hoppas att jag få köra fullt ut med crosstrainern... känner att knät är stabil och jag är redo att svettas!



som sagt, inget kunde stoppa mig! här får jag skjuts på nyårsafton till efterfesten ;)

Postad i: < korsbandsoperation > Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: K-S

Haha rätta takter!! :)

2011-02-23 @ 19:37:39
URL: http://restart.bloggplatsen.se
Postat av: K-S

Hur mådde du innan operationen? Värkte knät mycket eller gick du till jobbet som vanligt?

2011-02-23 @ 19:44:14
Postat av: jacky

jag gick till jobbet som vanligt... jag skadade ju mig i slutet av mars förra året. var sjukskriven i kanske 5 dagar. sen dess har jag jobbat som vanligt fram till operationen. jag har kunnat jogga, springa, simmat jaa.. allt utan att spela fotboll!

2011-02-24 @ 09:33:55
URL: http://jackyyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: