>

köttfärsröra

sååå idag är jag hemma med... orkar verkligen inte stressa upp med saker och ting efter jobbet. igår kom jag hem 20.30 och idag 16.30... det känns i kroppen att man är sjukt seg. men men... ibland får man väl va det!
stackars sushi... hon är sjuk. hon bara sover sover och kräks emellanåt. undra vad som är fel? gravid kanske :P

i alla fall... idag jag har och min babe hjälpts åt med middagen. lagade en jättegod och mättande köttfärsgryta där receptet utgår från viktväktarna. Eftersom jag tycker de är ganska enkelt och roligt att laga mat så var det här superlätt att laga...

-Stek köttfärs ca 300 g tillsammans med grovhackat gul paprika och röd paprika. Lägg även i en stor gul lök, skivad. Blanda i 2 msk tomatpuré och en dl köttbuljong (men koka 2 dl, spara resten). 2 tsk oregano, 2 tsk basilika, salt och peppar med. Låt allt puttra i 5-10 min.

-Samtidigt så kokar du upp 5 dl pasta ex makaroner eller snäckor. Sedan häller du i resten av buljongen i köttfärsröran och pastan. Förbered 5 st stora hackade oliver samt smulad fetaost 30 g. Detta serveras över köttfärsröran.

Voila!!! MUMS!!!



Postad i: < recept > Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: