>

jävla korsband

idag har jag noll lust att skriva nåt positivt. det går inte. jag tänker inte låtsas va glad heller för det är jag inte. fan va livet suger ibland. jävla korsbandsskador, måste sånt finnas?

läkaren sa att om jag ska fortsätta spela fotboll så är det bästa att operera för han var för det. opereras jag inte riskerar jag få andra skador i till ex miniskern. då blir det ännu mer komplicerat att operera. tänk, 3-4 mån väntetid till operation och samtidigt mycket träning. sen operation. och sedan den lååånga vägen tillbaka 9-12 månaders rehabträning. är allt detta värt det???

vad tycker ni??? ni som läser detta... vad tycker ni som känner mig?? fotboll är ju mitt liv, eller nästan men en ganska stor del av det. jag är 24 år snart och älskar fotboll. ska jag ta den risken??

gahhhhhhhhhhhhhh............... god natt!
Postad i: < fotboll > Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: Ivana

Hej Jackie!

Eftersom jag själv har gatt igenom allt detta sa var jag bara tvungen o kommentera;) Nej men helt seriöst, jag skadades lika dant som du, bägge korsbanden gick av, jag väntade 3manader innan operation pa det första knät Och när väl operationen kom o jag var tvungen att rehablitera och lära mig att ga igen o hoppa med dessa jvla krycker, ta spruter, ta tabletter osv osv. Det tog lang tid att komma tillbaks till att ens kunna ga, böja knät och att knät inte viker sig. Men trots allt detta sa valde jag ända att fortsätta att träna! TILLS skadorna kom upp igen o igen o igen o tillslut orkar man inte fightas mot att inte skada sig, att ingen far komma nära en, en liten fel rörelse o hela knät är i obalans igen sa jag la helt enkelt! När jag väl valde att lägga av sa efter ett ar om inte mer sa insag jag ganska snabbt att det andra knät som jag inte hade opererat korsbandet pa var i mkt bättre skick än det knät jag hade opererat:/ sa jag valde helt enkelt att inte operera det andra knät! Tror du ska tänka igenom om det verkligen är värt det? och vart gar gränsen, att dem ska ga av helt o hallet o da blir du nästan tvungen o lägga av:/ Hoppas det löser sig för dig o tänk igenom allting noga! Ha det bra=)

2010-05-30 @ 02:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: