>

%%%???!!!====///)))(#)")"

är så jävla arg... inte arg men jävligt irriterad på en kassörska. för fan om du ska jobba inom service och med människor kan du väl fan va vänlig mot dina kunder?? är det inte eran policy??

jag trivs väldigt bra på mitt jobb för att jag älskar att jobba med människor. ( och så hoppas jag att mina pensionärer tycker om mig med =) ) och för att utföra arbetet bra så ska man behandla dom andra som man själv vill bli behandlad. man ska va vänlig och ha ett leende på läpparna. okej, ibland har man dåliga dagar, men inte varje dag eller hur?

idag när jag stod vid kassan och skulle dra min vårdtagares kort så frågade kassörskan om det skulle betalas med kortet. ja sa jag. vad är det för kod frågade hon? jag vet inte sa jag och vårdtagaren kunde inte det heller. man måste kunna koden sa kassörskan. nej jag kan inte den för andra gången. sen säger kassörskan men det måste ni väl veta att man måste kunna koden. 

då kokade jag inom mig och svarade: under alla år jag jobbat inom hemtjänsten har jag aldrig behövt kunna en kod för ni har alla koder i pärmen bakom dig! men då ska jag väl tänka på detta nästa gång, för första gången! 
då sa kassörskan okej sa inte ens hej då. 

stackars vårdtagaren som var med mig. fan att man ska bli behandlad så här! alla andra kassörskor har aldrig ifrågasatt detta och har alltid vetat vad detta handlar om och slått upp koden på en gång. nej, detta är ingen vikarie jag pratar om! jag skiter i ifall du som läser detta känner personen för jag var bara tvungen att skriva detta pga irritation. kassörskans agerande var irriterande och man ska hjälpa sina kunder, inte ifrågasätta 3 ggr på ett otrevligt sätt! om du är trött på jobbet... BYT JOBB! sluta va bitter och ge dina kunder ett leende på läpparna så kunderna kommer tillbaka!   
Postad i: < allmänt > Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: