>

2010

det kommer va jobbigt att komma ihåg... år 2010. 10 år sen millenium. det är sjukt vad tiden går fort. och vad har hänt hela år 2009? det har vart ett ganska turbulent år, känslomässigt. jag har upplevt både glädje, kärlek och smärta.

vi firade vår årsdag på anna-gretas, vårt ställe. just den tidpunkten var jag den lyckligaste tjejen i världen. kände mig lyckligt lottad som hade hittat mitt livs kärlek. men plötsligt kom den dagen då allt tog slut. hela den sommaren var hemsk eftersom jag förändrades och var inte samma jacky. den smärtan jag bar gjorde ont, så ont. jag var ständigt ledsen, orolig, frustrerad ja allt möjligt. jag hade förlorat mitt livs kärlek och det innebar bland annat att vi separarade. jag flyttade till torsbo men det var inte länge man bodde där. flyttade ganska snabbt tillbaka till centrum igen. under sommaren så kom jag närmare mina vänner och min familj. jag umgicks väldigt mycket med dom och det började kännas bättre.

fotbollen gick också mycket bättre senare på året. hela våren så kämpade jag för att få starta som mittback men det kom alltid motgångar. när det väl gällde, den gången jag fick starta som mittback gjorde jag mitt livs match, enligt tränaren. så hela höstsäsongen gick kanon och jag kände glädjen inom fotbollen igen.

på jobbet har det inte hänt så mycket förändringar. det flöt på hela året som vanligt. trots alla besparingar och varslingar så är jag kvar och är glad för att idag ha ett jobb att gå till.

sedan hände olyckan för D. han hade änglavakt. jag spenderade många dagar på sjukhuset för att va hos honom. tiden gick och känslorna kom tillbaka och vi fann varandra igen. nu är jag den lyckliga tjejen igen med massor av drömmar och hopp. jag hoppas att 2010 blir ett händelserik år och att vi tar ett steg fram i förhållandet. eller två hehe. sen hoppas jag att jag utvecklas ännu mer i fotbollens värld eftersom det förmodligen blir mitt sista år i huskvarna (lovade D det). och jag då? jo jag måste lära mig att säga ifrån mer och sluta säga förlåt hela tiden. måste tuffa till mig och aldrig ta emot skit från nån. ever!


mitt nyårslöfte för 2010 är tro det eller ej men... att lära mig baka! jag har aldrig vart intresserad av det för jag har ofta gett upp. matlagning är roligt men inte bakning. men nu så... nu ska vi bli experter jag och D.

sen vågar jag inte lova något mer. bättre att ta det som det kommer. oftast glömmer man bort sina nyårslöften men detta ska vi fan hålla. först ska vi köpa allt vi behöver för att kunna baka sen så ;) ni får gärna dela med er olika recept på kakor eller bakelser. hade vart tacksamt!


gott nytt år!

Postad i: < allmänt > Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: