>

sjukgymnastikövningarna del 3

japp... nya övningar och allt går framåt! nu ska jag gå igenom mina nya övningar jag ska göra denna veckan... så nu är det snart 4 veckor sen jag opererade korsbandet i knät.

Uppvärmning...

1. Cykling ca 5 minuter

Övningarna som ska göras 2 ggr per dag...

1. Bäckenlyft 3x10

2. Tåhävningar 3x10 med båda fötterna. 2x10 med opererade knät.

3. Balans-bål. Sitter på pilatesboll och kör 10x3 per ben, lyfter uppåt sittande.

4. Upp & ned från pall. Samt sidled. 10x3 båda övningarna.

5. Balans. Hålla balansen på skadade knät på en mjuk, ojämn matta. 30 sek x 3.

6. Knäböj med boll mot vägg. 10x3.


Postad i: < korsbandsoperation > Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: