>

från fotbollsplanen till korsbandsoperation

jag har spelat fotboll sen jag var liten... alltså i många år.
började spela i waggeryds ik (wik) i vaggeryd, där jag fortfarande bor.
när vi var små så spelade alla fotboll, eller nästan alla. det var ju det bästa som fanns.
när jag var 13 så började jag spela i a-laget, som anfallare förstås. men när åren gick så slutade den ena efter den andra. jag stampade och stampade i samma grop, div 4. vi var nära att ta steget uppåt men lyckades aldrig. när jag var 17 så bestämde jag mig för att ta steget uppåt, men det innebar att jag var tvungen att byta lag. det stod mellan huskvarna eller mariebo. men valet föll lätt på huskvarna. jag var så jävla nervös i början. ett nytt lag, ny tränare, en ny förening... allt var nytt.  

nu sex år senare är jag kvar i huskvarna, fast nu som back. div 3 är lagom nivå för mig. div 4 är för lätt och div 2 är för tufft. okej jag är ärlig i alla fall =)

skador? jo då, en fotskada för några år sen. en riktig jävla stukning på en match. det tog tid tills högerfoten blev "spelbar" igen. dock tejpas den fortfarande pga att den är sååå svag nu. men annars har jag haft en sån jävla tur, aldrig någon allvarlig skada nånsin. men i mars 2010, en träningsmatch på zinkensdamm mot landvetter. jag  glidtacklade bort en boll och det knäcktes nåt i knät.

och här börjar den låååånga resan från denna dag till att komma tillbaka till fotbollsplanen igen. så den 22 december ska jag göra en korsbandsoperation av lars-göran hassel. jag är sjukt nervös men mitt mål står jag fast vid, jag ska tillbaka till fotbollsplanen! 





om du som läser detta också är korsbandsopererad och bloggar om detta, kommentera gärna!!!

Postad i: < korsbandsoperation > Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: