>

katastrof

i lördags natt hände något hemskt, något som vi människor inte kan styra över... naturens makter. nu pratar jag om jordbävningen som drabbade chile. 8.8 på richterskalan. denna jordbäving var mycket starkare än det som drabbade haiti för ca en månad sen, eftersom den var på 7,3 i richterskalan.
dessvärre så väntande man efter en tsunami, som skulle drabba fler länder i världen än bara chile. men som tur var så kunde man evakuera alla människor i tid.  

när jag läste tidningen igår på förmiddagen så stod det 76 döda i chile, nu idag har siffran stigit till 300. jag är glad och känner en stor lättnad för att min familj och släkt mår bra. att ingen skadat sig eller omkommit. det har vart svårt för mina föräldrar att ta telefonkontakt med dom, eftersom telefonledningarna bröts. men nu så vet vi att alla mår bra! tänker på er som förlorat någon familjemedlem... fortsätt att vara starka!
 

Postad i: < allmänt > Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: